Przekładnie pasowe

Kolo łańcuchowe jest to specjalne kolo zębate, którego zęby spełniają zadania zabieraków łańcucha napędowego. Zarysy zębów kół łańcuchowych (rys. 51-48), przeznaczonych do współpracy z tulejkowymł lub rolkowymi łańcuchami napędowymi wg norm PN-61/M-84187, PN-62/M-84166 oraz PN-62/M-84168, określa norma PN-61/M-84181. Obecnie w pojazdach samochodowych stosuje się niemal wyłącznie rozmaite przekładnie o pasach klinowych, a inne rodzaje przekładni pasowych wyszły już z użycia. Wciąż jeszcze najbardziej rozpowszechnione są przekładnie o zwykłych pasach klinowych, lecz ostatnio szybko wypierają je p...

Położenie kół

Każde z kół jest indywidualnie utrzymywane we właściwym położeniu względem ramy lub nadwozia samochodu poprzez sztywne elementy z przegubami lub elementy sprężyste. Dzięki temu wychylenie jednego kola nie powoduje bezpośrednio zmiany położenia drugiego kola tei samej osi. System i szczegóły konstrukcji niezależnego zawieszenia wpływaią w dużym stopniu na stateczność ruchu samochodu, z uwagi na zmiany w rozstawie lub pochyleniu kół lub w rozstawie osi, powodujące boczne wychylenia nadwozia. Stateczność samochodu podczas zakręcania. Od konstrukcji zawieszenia zależy sposób zmieniania sie pochylenia sie kó...

Wygoda jazdy samochodem

Wygoda jazdy samochodem zależy nie tylko od częstotliwości drgań przedniego i tylnego zawieszenia, wynikających ze sprężystości zawieszenia i ogumienia, ale również i od charakteru tych drgań oraz zachowania sie samochodu podczas pokonywania krótkich przeszkód, Najwygodniejszy pod tym względem jest samochód, który ma jednakowe statyczne strzałki ugięcia przedniego i tylnego zawieszenia. W takim przypadku najeżdżanie przednich kół na nierówność nawierzchni powoduje podłużne kołysanie samochodu wokół punktu położonego nad tylna osią. Przy szybkości jazdy powyżej 40 km/godz, po upływie czasu krótszego...

Regulowanie promocji poza etykietą - test krytyczny ad

Układ kierowania wszystkimi kolami pojazdu dwuosiowego jest dość skomplikowany. Działanie takiego układu polega na jednoczesnym skręcaniu kół przednich w kierunku zakręcania i kół tylnych w kierunku przeciwnym (np. przednie w lewo, a tylne w prawo). Stosowane są również i inne układy tego rodzaju, przy zachowaniu podanej zasady działania. Na wzmiankę zasługuje wykonanie mechanizmu kierowania tylnych kół przystosowanego do ryglowania ich w położeniach środkowych. Ramie kierownicy za pośrednictwem pionowego wałka może przekręcać wałek wzdłużny zaopatrzony w ramiona ze sworzniami kulistymi, któr...

Najnowsze zdjęcia w galerii eltrim.net:

270#salon citroena warszawa , #otomoto grudziadz , #eltrim cennik , #dealer ford warszawa , #otomoto porsche 911 , #otomoto tomaszów lubelski , #otomoto olsztyn , #otomoto toruń , #renault olsztyn otomoto , #salon renault katowice ,