Kątowe przekładnie zębate (stożkowe)

Rozmaite odmiany zazębień stożkowych, różniące się zarówno kształtem linii zębów, jak i położeniem osi współpracujących kół, spotyka się najczęściej w mechanizmach mostów napędowych pojazdów samochodowych. Przekładnie stożkowe o zębach prostych stosowane są przeważnie w samochodowych mechanizmach różnicowych. Od kilku lat rozpowszechniają się koła stożkowe o zębach prostych frezowanych specjalnymi metodami, dzięki czemu uzyskuje się parametry zazębienia odpowiednio dostosowane do warunków pracy w samochodowych mechanizmach różnicowych: system CONIFLEX; zazębienie cechują: zmniejszon...

Niezależność zawieszenia kół pędnych

Niezależność zawieszenia kół pędnych uzyskuje się dzięki temu, że dzięki zastosowaniu przegubu każda z półosi, związane z nią kolo pędne oraz jej obudowa (tzw. pochwa) tworzą pewną całość konstrukcyjną, która wychylając się umożliwia unoszenie się lub opadanie kola pędnego — bez wymuszania wychyleń drugiego kola pędnego. Ze względu na konstrukcję, wśród łamanych mostów Niezależne zawieszenie tylne. Wprawdzie niezależne zawieszenia kół tylnych spotyka się niezbyt często, lecz konstrukcje ich są nadspodziewanie różnorodne, ponieważ zależą od przeznaczenia pojazdu, jego klasy oraz szcz...

Przyczepy

Podczas jazdy pociągu drogowego do tyłu konieczne jest zablokowanie obrotnicy; przez zastosowanie wózków z obrotnicami łatwo uzyskuje się możność kierowania wszystkich kół przyczepy wielokołowej (np. terenowej, ośmiokołowej), — układ samochodowy, nieruchoma oś przednia, związana z ramą przyczepy, zaopatrzona jest w zwrotnice umożliwiające skręcanie w bok kół kierowanych ; mechanizm zwrotniczy działa podobnie jak zwykły układ kierowniczy samochodu. Niekiedy spotyka się przyczepy o czterech kierowanych kołach i dwóch osiach nieruchomych, a nawet przyczepy wieloosiowe o osiach nieruchomych i wszystkich k...

Przygotowanie stanowiska roboczego

Układ kierowania wszystkimi kolami pojazdu dwuosiowego jest dość skomplikowany. Działanie takiego układu polega na jednoczesnym skręcaniu kół przednich w kierunku zakręcania i kół tylnych w kierunku przeciwnym (np. przednie w lewo, a tylne w prawo). Stosowane są również i inne układy tego rodzaju, przy zachowaniu podanej zasady działania. Na wzmiankę zasługuje wykonanie mechanizmu kierowania tylnych kół przystosowanego do ryglowania ich w położeniach środkowych. Ramie kierownicy za pośrednictwem pionowego wałka może przekręcać wałek wzdłużny zaopatrzony w ramiona ze sworzniami kulistymi, kt...

Najnowsze zdjęcia w galerii eltrim.net:

270#dealer audi warszawa , #porsche 911 forum , #nośność łożyska , #dobierz akumulator do samochodu , #salon citroena warszawa , #otomoto grudziadz , #eltrim cennik , #dealer ford warszawa , #otomoto porsche 911 , #otomoto tomaszów lubelski ,