żuraw warsztatowy a Mimośród
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Kierownica ,,bezpieczna”

Posted in Bez kategorii  by admin
Czerwiec 18th, 2019

Statystyka wypadków samochodowych wskazuje, że kierownica jest często przyczyna poważnych obrażeń kierowcy. W razie zderzenia koło kierownicy łatwo ulega odkształceniu i jego piasta ma wtedy możność wbicia się w klatkę piersiowa kierowcy, Aby zmniejszyć niebezpieczeństwo grożące kierowcy wskutek uderzenia piersią o koło kierownicy, często umieszcza Się ja w pewnej odległości od wieńca połączonego z nią za pomocą skośnych ramion 0 pewnej elastyczności. Bezpieczeństwo kierowcy można znacznie zwiększyć przez wbudowanie amortyzatora umożliwiającego poosiowe ustepowanie wału kierownicy w razie dużego nacisku na jej kolo (np. teleskopowa kierownica systemu PORSCHE). Wewnątrz ślimaka na klinach porusza się końcówka walu kierownicy zaopatrzona w tłoczek uszczelniający. Pierścień zabezpieczający utrzymuje wał kierownicy w położeniu roboczym. Wnętrze ślimaka wypełnia olej, który może być wyciskany poprzez kanaliki wypływowe. Jeżeli nacisk na koło kierownicy działający w osi jej wału przekracza 100 kG, wówczas pierścień zabezpieczajacy zwalnia wał, który przesuwa się poosiowo ruchem hamowanym, wskutek dławienia przepływu oleju przez kanaliki. W ten sposób uzyskuje się skuteczne działanie amortyzujące, chroniące w poważnym stopniu kierowcę przed obrażeniami. Specjalne układy kierownicze Niektóre pojazdy o przeznaczeniu specjalnym wyposaża Się w układy kierownicze różniące się poważnie od typowych. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów terenowych oraz ciągników i przyczep ciężarowych i autobusowych. Zwiększenie zwrotności takich pojazdów lub zapewnienie toczenia się kół drugiej lub dalszych osi śladem kół przednich osiąga się przez kierowanie kolami więcej niż jednej osi. Pojazd samochodowy o dwóch lub więcej osiach z kołami kierowanymi jest zwrotniejszy niż pojazd o kierowanych kołach przednich jednej tylko osi. Z uwagi na dużą skłonnoŚć do zarzucania na zakrętach pojazd o kołach kierowanych przedniej i tylnej osi nie powinien rozwijać zbyt wysokich prędkości ruchu. Aby usunąć tę niedogodność mechanizmy kierujące tylnych osi przeważnie Okresowo się wyłącza, co umożliwia szybka jazdę w sprzyjających warunkach drogowych. [podobne: salon renault katowice, Corsodyl, citroen olsztyn otomoto ]
[hasła pokrewne: wbijanie pali, wagi apteczne, forum kulturystyczne ]
[przypisy: Kabiny Sanitarne, amlodypina, wiązar dachowy ]
[hasła pokrewne: salon renault katowice, otomoto jarosław, citroen olsztyn otomoto ]

Tagi: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: citroen olsztyn otomoto otomoto jarosław salon renault katowice