okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Zespól prądotwórczy

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 9th, 2016

Zespół prądotwórczy składa się z silnika spalinowego i prądnicy prądu przemiennego, połączonych ze sobą nierozłącznym sprzęgłem z wkładkami elastycznymi. Silnik jest wysokoprężny, 12-cylindrowy, w układzie V, chłodzony wodą. Moc silnika wynosi 380 KM (280 kW) przy 1500 obr/min (25 obr/s). Prądnica typu przemiennego jest maszyną obcowzbudną, synchroniczną, 0 mocy pozornej 250 kVA. Moc wzbudnicy prądnicy wynosi 3 kW. Zespół prądotwórczy jest zabudowany na wspólnej ramie, w związku z czym stanowi jakby jedną całość. W przedniej części zespołu prądotwórczego (od kabiny roboczej) znajduje się tablica rozdzielczo-kontrolna. Na tablicy tej są usytuowane następujące aparaty i wskaźniki: watomierz, częstotliwościomierz, amperomierz, woltomierz, licznik czasu pracy, ręczny regulator napięcia, wyłącznik samoczynny, wyzwalacze cieplne i elektromagnetyczne, gniazda wtykowe, wskaźnik prędkości obrotowej silnika, wskaźnik temperatury wody silnika, wskaźnik temperatury oleju silnika, 305′), wskaźnik ciśnienia oleju w silniku oraz wskaźnik kontroli ładowania akumulatorów. Zespół prądotwórczy jest zamykany specjalnymi osłonami. Mechanizm wybierakowy jest podstawowym zespołem oczyszczarki. Wykonuje on zasadniczą prace, polegającą na wygarnianiu tłucznia spod podkładów i transportowaniu go na przesiewacz, Główne zespoły mechanizmu wybierakowego są następujące: a) belka podtorowa; b) kolana — robocze i jałowe; c) koryta — robocze i jałowe; d) łańcuch wybierakowy; e) przekładnia stożkowa napędu łańcucha wybierakowego; f) regulator koryt. Belka podtorowa służy do prowadzenia łańcucha pod podkładami. Jest ona wykonana jako odlew ze staliwa manganowego. Wewnątrz belki są przykręcone wymienne wykładziny, przejmujące na siebie tarcie suche łańcucha wybierakowego, dzięki czemu przedłuża się żywotność samej belki. Oczyszczarka tłucznia OT-400 może być wyposażona w dwie belki o różnych długościach (2400 i 2190 mm), zależnie od szerokości pryzmy tłuczniowej oczyszczanego toru. [przypisy: okręgowa stacja kontroli pojazdów, regeneracja przekładni kierowniczych, regeneracja turbin ]

Tagi: , ,

Comments are closed.