okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Rodzaje przegubowego związania zwrotnic ze sztywną osią

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Ze względu na sposób przegubowego związania zwrotnic ze sztywną osią przednia rozróżnia sie trzy podstawowe wykonania, a to: — system ELLIOTT; końce sworznia zwrotnicy są obejmowane przez ramiona rozwidlonej końcówki osi przedniej, a jego cześć środkowa — przez występ zwrotnicy, — system ELLIOTT Reverse (odwrócony); końce sworznia zwrotnicy są obejmowane przez występy zwrotnicy, a jego cześć środkowa przez końcówkę osi przedniej, system LEMOINE; sworzeń zwrotnicy stanowi całość ze zwrotnicą i jest ułożyskowany w końcówce osi przedniej ; przeważnie końcówka osi przedniej opiera się na zwrotnicy, rzadziej wisi na sworzniu zwrotnicy. Powszechnie we współczesnych samochodach stosuje się system ELLIOTT Reverse, a niekiedy tylko system ELLIOTT. Natomiast system LEMOINE spotyka sie rzadko, głównie w ciągnikach rolniczych. Zawieszenie przednie. Sztywna oś przednia lub niezależne zawieszenie przednie przenosi ciężar przodu samochodu na koła przednie oraz zapewnia takie połączenie tych kół z kadłubem samochodu, aby możliwe było ich skręcanie w wymaganych zakresach. Sztywne osie przednie spotyka się obecnie głównie w szosowych samochodach ciężarowych i autobusach. Natomiast w samochodach osobowych oraz w licznych samochodach ciężarowych, zwłaszcza terenowych, stosuje sie niezależne zawieszenie kół przednich. Wynika to z licznych korzyści uzyskiwanych przez niezależne zawieszenie kół przednich, jak: wyeliminowanie trudnych do ograniczenia drgań kół przednich, występujących często w razie stosowania sztywnej osi przedniej, — zmniejszenie mas nieresorowanych, ponieważ konstrukcja niezależnego zawieszenia pozwala na, związanie wielu elementów bezpośrednio z kadłubem samochodu (zwłaszcza mechanizmu różnicowego i przekładni głównej), — swoboda konstrukcyjnego rozwiązania podwozia i możliwość obniżenia środka ciężkości nadwozia, a tym samym zwiększenie stateczności ruchu samochodu, — łatwość stosowania miękkiego zawieszenia i polepszenia przez to płynności ruchu samochodu. [podobne: wymiana opon Warszawa, opony terenowe, opony bieżnikowane ]

Tagi: , ,

Comments are closed.