okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

MONROE Power Steering — urządzenie wspomagające

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Zamocowany przegubowo do korpusu podłużny drążek przenosi nacisk na mechanizm zwrotniczy kół kierowanych. MONROE Power Steering — urządzenie wspomagające stosowane w różnych wykonaniach w samochodach osobowych i ciężarowych. Urządzenie składa sie z jednotłokowego siłownika hydraulicznego dwustronnego działania oraz zaworu regulacyjnego, sterowanego przez wał kierownicy. Siłownik hydrauliczny może być sprzęgany w różny sposób z mechanizmem zwrotniczym kół kierowanych. BENDIX hydrauliczne urządzenie wspomagające, charakteryzujące się współosiowym umieszczeniem siłownika, zaworu rozrządczego i walu kierownicy. Dzięki takiemu układowi całość urządzenia kierowniczego zajmuje stosunkowo mało miejsca. REIS — urządzenie wspomagające  stanowiące dodatkowy podzespół układu kierowniczego. Składa się ono z wysokociśnieniowej pompy oleju, siłownika podwójnego działania oraz zaworu sterującego umieszczonego wewnątrz cylindra roboczego. Budowa siłownika jest bardzo zwarta. Cechą charakterystyczną systemu REIS jest wyeliminowanie przewodów doprowadzających i odprowadzających olej do przestrzeni w cylindrze, oddzielonych od siebie tłokiem. Urządzenie ma tylko dwa przewody łączące cylinder z pompą. Tłok przesuwa się w lewo, kiedy do prawej przestrzeni w cylindrze dopływa olej pod ciśnieniem. Wskutek otwarcia zaworu przepływowego w tłoku olej przedostaje się do lewej przestrzeni w cylindrze. W takiej sytuacji tłok przesuwa się w prawo, ponieważ czynna powierzchnia tłoka z lewej strony cylindra jest dwa razy większa niż jego czynna powierzchnia po stronie prawej. Dodatkowe urządzenie oporowe w postaci pomocniczego siłownika na wale kierownicy ułatwia dokładne utrzymywanie wybranego kierunku jazdy. CHRYSLER — urządzenie wspomagające zespolone z przekładnią kierowniczą odznaczające się zwartą budową oraz stosunkowo niewielkim ciężarem. Układ składa się z dwóch oddzielnych mechanicznych przekładni kierowniczych: śrubowej z kulkami obiegowymi do uruchamiania górnego drążka tłokowego oraz przekładni zębatkowej do uruchamiania ramienia kierowniczego. Wał kierownicy sprzęgnięty jest za pomocą elastycznego przegubu ze srubą przekładni. Wzdłużny ruch nakrętki przenoszony jest na zębatkę poprzez ruchome części zaworu, który z Kolei przekazuje ruch poprzez elastyczny drążek na rozdzielacz sterujący, umieszczony w drążonym tłoku siłownika. [hasła pokrewne: opony do wózków widłowych, nauka jazdy szczecin, Suzuki Maruti 800 ]

Tagi: , ,

Comments are closed.