Satelity przedniej przekładni planetarnej

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Satelity przedniej przekładni planetarnej obiegając po nieruchomym kole pierścieniowym przekręcają swój koszyk wraz z koszykiem tylnej przekładni planetarnej i walem zdawczym w przeciwnym kierunku niż wiruje wał centralny i znacznie wolniej. W rezultacie pierwsza i trzecia turbina współuczestniczą w napędzaniu wału zdawczego zespołu, przy czym w miarę rozpędzania się samochodu w tył zdecydowanłe przeważa udział pierwszej turbiny w przekazywaniu napędu. Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycje N (wyłączenie napędu) układ sterujący wyłącza wszystkie sprzęgła cierne. W takiej sytuacji sprzęgło odcinające rozdziela trzecią turbine od wału zdawczego, a sprzęgło jazdy w przód również i pierwszą oraz drugą turbinę. Przerzucenie dźwigni sterującej w pozycję P powoduje włączenie urządzenia ryglującego, które unieruchamia wał zdawczy (blokowania napędu). Zwalniacz zespołu TURBOGLIDE 1957 włącza sie przez przerzucenie dźwigni sterującej w pozycję HR, wskutek czego układ sterujący włącza tarczowe sprzęgło zwalniacza, a wszystkie pozostałe sprzęgła pozostają wyłączone. W takiej sytuacji druga i trzecia turbina mogą obracać się swobodnie, lecz pierwsza turbina musi wirować 2,67 raza szybciej niż wał zdawczy, ponieważ sprzęgło zwalniacza unieruchamia koło pierściemowe tylnej przekładni planetarnej, Jeżeli wówczas rozpędzony samochód usiłuje przyspieszać bieg silnika, pierwsza turbina zaczyna się obracać szybciej niż pompa przekładni hydrokinetycznej i pracując jako pompa wymusza podwyższania się prędkości obrotowej pompy (spełniającej wówczas zadania turbiny). Łącznie z bardzo dużymi stratami hydraulicznymi w przekładni hydrokinetycznej zapewnia to skuteczne hamowanie silnikiem rozpędzonego pojazdu. Podczas ruchu samochodu w zespole TURBO GL IDE nie następują żadne przełączenia przekładni i jedynie odpowiednio do zmian warunków ruchu włączają się I rozłączają sprzęgła jednokierunkowe, dzięki czemu rozpędzanie i zwalnianie samochodu jest bardzo płynne. [więcej w: granulaty tworzyw, zabudowy samochodowe, pojazdy specjalistyczne ]

Tagi: ,

Comments are closed.