okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Urzadzenie wspomagajace moze byc zespolone…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Urządzenie wspomagające może być zespolone z mechanizmem kierowniczym lub stanowić oddzielny siłownik, przeważnie tło kowy. BORG WARNER Power Steering — mechaniczne urządzenia wspomagające (rys. 6648) stosowane np. w samochodach osobowych STUD EBAKER. Silnik poprzez przekładnię pasową i wałek zaopatrzony w dwa elastyczne przeguby napędza przekładnic zębata o dwóch pierścieniowych kolach zębatych, które wirują w przeciwnych kierunkach. Każde z pierścieniowych kół zębatych współpracuje z oddzielnym sprzęgłem wielotarczowym. Podczas obracania kl)la kierownicy w prawo lub w lewo włączone zostaje jedno lub drugie sprzęgło wielotarczowe, wskutek czego dane kolo pierścieniowe napędzane przez silnik wspomaga skręcanie w bok kół kierowanych. Podczas jazdy dokładnie na wprost lub w okresie utrzymywania kola kierownicy w określonym połaczeniu urządzenie wspomagające nie działa, a oba koła pierścieniowe obracają się jałowo (sprzęgła wielotarczowe są rozłączone). Is totnymi wadami tego urządzenia wspomagającego są: znaczny ciężar, duże wymiary, kłopotliwa zabudowa oraz szybkie zużycie części. LE TOURNEAU — elektryczne urządzenie wspomagające, stosowane w ciągnikach, pojazdach specjalnych itp. Nawrotny silnik elektryczny napędza bęben, do którego zamocowane są końce dwóch lin sialowych połączonych z ramionami zwrotnic. Podczas obracania koła kierownicy silnik elektryczny pracuje (wirnik jego obraca się w odpowiednim kierunku) i jedna z lin nawija sie na bęben, a druga odwija, co powoduje skręt kół kierowanych. Hydrauliczne urządzenia wspomagające znalazły najszersze zastosowanie. Zalety układu hydraulicznego to: możliwość uzyskiwania dużych nacisków (ciśnienie robocze przekracza 70 kG/cm2), praktyczna nieściśliwość czynnika pracującego oraz zwartość układu, małe wymiary i niewielki ciężar własny. Hydrauliczne urządzenie wspomagające może być konstrukcyjnie zespolone z mechanizmem kierowniczym lub też zainstalowane jako doda tkowy podzespół układu kierowniczego. GEMMER-HYDRAGUIDE — zespolone z mechanizmem kierowniczym urządzenie wspomagające (rys. 66-49), stosowane w rozmaitych wykonaniach w samochodach osobowych i ciężarowych. Wal kierownicy składa się z dwóch członów, połączonych elastycznym przegubem. Dolny człon wału przechodzi przez mechanizm sterujący i jest w nim ułożyskowany. [podobne: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Tagi: , ,

Comments are closed.