okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Zawieszenie przednie samochodów VOLKSWAGEN lub PORSCHE

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Typowym reprezentantem układu podwójnych wahaczy podłużnych, z zastosowaniem drążków skrętnych, jest zawieszenie przednie samochodów VOLKSWAGEN lub PORSCHE. Drążki skrętne znajdują się w rurach osłaniających, umocowanych sztywno do ramy. Na końcach drążków skrętnych osadzone są podłużne wahacze związane obrotowo ze zwrotnicami kół przednich. Na wzmiankę zasługuje niezależne zawieszenie kół kierowanych samochodów OPEL i MOSKWICZ, przy użyciu równoległych wahaczy podlużnych z zastosowaniem sprężyn śrubowych. Sprężyny śrubowe mieszcza się w cylindrach korpusów zwrotnie ułożyskowanych na końcach rurowej osi przedniej, przymocowanych sztywno do ramy. Dwa wahacze prowadzące koło mogą Obracać sie na sworzniach osadzonych W korpusie zwrotnicy. Jeden z wahaczy pracuje jako dźwignia dwuramienna, której ramię wewnętrzne opiera się o zderzak sprężyny śrubowej, a ramie zewnętrzne stanowi wspornik łożysk piasty kola. Drugi wahacz zabezpiecza tarcze hamulcową i piastę kola przed przekręcaniem się i przenosi na oś obciążenia wystepujące podczas hamowania. Istotne wady omawianego układu to mała sztywność poprzeczna oraz trudność uzyskania dużych kątów skrętu kół kierowanych. Pojedynczy wahacz podłużny. Niezależne zawieszenie kół kierowanych na pojedynczych wahaczach podłużnych zapewnia wprawdzie niezmienne pochylenie kół, lecz wskutek odkształcania się elementów sprężystych zawieszenia ulega zawieszenie kota kierowanego na pojedynczym wahaczu podłużnym (CITROEN 2CV) zmianom zarówno wyprzedzenie sworzni zwrotnic, jak i rozstaw kół. Pojedyncze wahacze podłużne spotyka sie prawie wyłącznie w małych samochodach osobowych. Wahacz podłużny i poprzeczny. Niekiedy, głównie ze względów konstrukcyjnych, przednie koła kierowane zawiesza się na dolnych wahaczach poprzecznych i górnych wahaczach podłużnych, przy czym dzięki odpowiedniemu doborowi dość znacznych długości wahaczy zmiany ustawienia kół w wyniku odkształcania się elementów sprężystych nie wykraczają poza zakres dopuszczalny. Układy takie spotyka się głównie w lekkich samochodach osobowych o nadwoziach samonośnych. [patrz też: wymiana opon Warszawa, opony terenowe, opony bieżnikowane ]

Tagi: , ,

Comments are closed.