okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Sa zbyt powoli, co uniemozliwia…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Są zbyt powoli, co uniemożliwia np. szybkie zakręcanie pojazdu, Samochód z układem kierowniczym o bardzo dużym przełożeniu jest więc zwrotny tylko podczas ruchu z niewielką prędkością, a przy znacznej szybkości jazdy staje się nawet niebezpieczny w prowadzeniu i łatwo ulec może wypadkowi drogowemu. Z tego względu kierowanie ciężkim pojazdem z reguły ułatwia się przez zastosowanie urządzenia wspomagającego — zachowując umiarkowane przełożenie w układzie kierowniczym. Ogólnie biorąc urządzenie wspomagające zwiększa naciski poosiowe na drążek podłużny, wywierane wskutek przekrecania kola kierownicy. Od urządzenia wspomagającego wymaga się ponadto zwykle polepszenia korzystnych własności układu kierowniczego (np. odwracalności), bez pogłębiania jego Właściwości ujemnych. Urządzenie wspomagające włącza się dopiero po niewielkim odchyleniu kół kierowanych od dotychczasowego kierunku jazdy, a więc działa z okrešloną bezwładnością, która ułatwia prowadzenie samochodu (dzięki pełnej kontroli nad obranym kierunkiem). Usterka lub niedomaganie urządzenia wspomagającego na ogół nie wpływają na zdolność kierowania pojazdem. W’ takim przypadku kierowca z reguły ma nadal możność prowadzenia samochodu zgodnie ze swa wola, choć kosztem znacznie zwiększonych wysiłków niezbędnych do przekręcania koła kierownicy. Stosowanie urządzeń wspomagających w układach kierowniczych zwiększa bezpieczeństwo ruchu drogowego, ponieważ ułatwia prace kierowcy, zwłaszcza podczas przebywania długich tras. Ponadto urządzenie wspomagające zapewnia pełne panowanie nad ruchem ciężkiego pojazdu w przypadkach nagłej zmiany warunków jazdy — jak np. wskutek „wystrzału” opony przedniego kola. Łatwość prowadzenia samochodu, uzyskana dzięki zastosowaniu urządzenia wspomagającego w układzie kierowniczym, może przyczyniać się do przedwczesnego zužyeia opon, w razie zbyt częstego skręcania kół kierowanych w miejscu, podczas postoju samochodu lub pokonywania zakrętów ze zbyt dużą szybkością. Ze względu na sposób działania rozróżnia się zwykle urządzenia wspomagające: mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne. Najrzadziej stosowane są urządzenia mechaniczne i elektryczne, częściej pneumatyczne (nadciśnieniowe lub podciśnieniowe) ; najbardziej rozpowszechnione są natomiast urządzenia hydrauliczne. [hasła pokrewne: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Tagi: , ,

Comments are closed.