okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Zespół TURBOGLIDE 1959

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Przełożenia przyspieszające i bezpośrednie przekładnie przyspieszające LAYCOCK de NORMANVILLE są przełączane samoczynnie, odpowiednio do warunków ruchu samochodu i położenia pedału przyspieszenia. Zespół TURBOGLIDE 1959 jest to udoskonalona wersja zespołu TURBOGLIDE 1957, przy czym wprowadzone modyfikacje i zmiany konstrukcyjne podyktowane są względami technologicznymi lub eksploatacyjnymi i nie wpływają na sposób działania podzespołów lub uczestniczenia elementów w przekazywaniu napędu. Jedyne istotne ulepszenie polega na zastąpieniu sprzęgieł stożkowych sprzęgłami wielotarczowymi (sprzęgło biegu tylnego ma 6 tarcz napędzanych, a sprzęgło jazdy w przód 8 tarcz). System ZIŁ 111. Zakresy pracy zespołu R-N-D-L (D — bieg bezpośredni skrzynki biegów, a L — bieg zwolniony). W przeciętnych warunkach ruchu korzysta się wyłącznie z zakresu D. Zespoły ROVERDRIVE stosowano w samochodach osobowych ROVER. System TRANSFLUIDE. Zespół hydromechaniczny składa sie z przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina, kierownica, zakres przełożeń – . . 2,2), zwykłego jednotarczowego sprzęgła ciernego oraz trójstopniowej synchronizowanej skrzynki biegów. Poszczególne przekładnie synchronizowanej skrzynki biegów włącza się za pomocą dźwigni zmiany biegów, która może zajmować sześć różnych położeń: E (Exceptionelle — bieg pierwszy, przełożenie zwalniające 2,58), M (Montagne bieg drugi, przełożenie zwalniające 1,62), VR (Ville-Route — bieg trzeci, przełożenie bezpośrednie), N (Neutrał — wyłączenie napędu), R (Recul — bieg tylny, przełożenie zwalniające 2,58), oraz P (Parking — blokowanie napędu). Konieczność uzyskania szerokich zakresów przełożeń w skrzynkach biegów autobusów oraz samochodów ciężarowych i specjalnych zmusza do stosowania wielostopniowych zespołów o dużych liczbach przełożeń. Gdy chodzi o automatyczną skrzynkę biegow ze sprzęgłem hydrokinetycznym lub z przekladnią hydrokinetyczną, zwiększenie liczby stopni znacznie komplikuje układ sterujący, zwiększa wymiary i ciężar podzespołów mechanicznych, a tym samym znacznie podwyższa koszty produkcji. Z tego względu we wspomnianych pojazdach często stosuje się zespoły półautomatyczne lub zespoły automatyczne wyposażone w przekładnie o możliwie rozległych zakresach przełożeń, system HYDROMEDIA 6M. Półautomatyczna skrzynka biegów, stosowana w autobusach i samochodach ciężarowych, produkowanych w NRF. [hasła pokrewne: wymiana opon Warszawa, opony terenowe, opony bieżnikowane ]

Tagi: , ,

Comments are closed.