okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Przekladnie ROSS w mechanizmach kierowniczych…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Przekładnie ROSS w mechanizmach kierowniczych ciężkich pojazdów mają wodziki zaopatrzone w zabieraki osadzone w łożyskach tocznych, co wydatnie polepsza sprawność mechaniczną przekładni z uwagi na zmianę charakteru tarcia współpracujących powierzchni ze Ślizgowego na toczne. W przekładni ROSS kąt pochylenia (skok) gwintu części prowadzącej jest przeważnie zmienny, najmniejszy w Środku i symetrycznie zwiększający się w obu kierunkach na zewnątrz — co zapewnia zmienność przełożenia, Wskutek tego podczas przekręcania kola kierownicy o okreSłony kat, podczas jazdy na wprost skręt kół kierowanych jest mniejszy niż przy dalszym ich skrecaniu—juž w czasie zakręcania pojazdu. Zaletą przekładni ROSS jest możli regulacji luzu pomiędzy wodzikiem a powierzchniami bocznymi gwintu trapezowego, z reguły za pomocą śruby. Przekładnie typu ROSS, stosowane przeważnie w ciężkich pojazdach, odznaczają się dużą sprawnością mechaniczną. Przekładnia wodzikowa ROSS o podwójnym wodziku (rys. 66-41) pracuje według tej samej zasady co i przekładnia o pojedynczym wodziku. Zastosowanie podwójnego wodzika pozwala znacznie zwiększyć przenoszone obciążenia i podwyższa trwałość przekładni. Przekładnia LAVINE (rys. 66-42) wyróżnia sie zastosowaniem kulek zmniejszających opory tarcia. gruba zaopatrzona jest w gwint o półkolistym kształcie (rurowy) i stałym skoku. Zadanie wodzika spełniają dwie kulki osadzone w głowicy walka poprzecznego, przesunięte wzajemnie o 000_ Wałek poprzeczny ustalony jest w łożyskach tocznych osadzonych w kadłubie mechanizmu kierowniczego , Przekładnia LAVINE, charakteryzująca sie niewielką ,sarttohamownością przy wysokiej sprawności mechanicznej, nadaje się zwłaszcza do pojazdów o niezależnym zawieszeniu kół kierowanych. Przekładnie zębatkowe stosowane są głównie w lekkich samochodach o niezależnie zawieszonych kołach kierowanych. Prze kładnie takie cechuje prostota kon strukcji oraz niewielkie na ogół przełożenia (rys. 66-43). W korpusie ułożyskowana jest zębatka oraz koło napędzające, związane poprzez prze gub gumowy z walem kierownicy. Podczas obracania koła kierownicy jej wal przekręca napędzające kopo zębate powodując przesuwanie się zębatki, która poprzez układ drążków przegubowo powiązanych ze sobą skręca koła kierowane (rys. 66-44). [więcej w: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Tagi: , ,

Comments are closed.