okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Przednie siedzenie samochodu osobowego lub…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Przednie siedzenie samochodu osobowego lub siedzenie autobusu składa się zwykle ze szkieletu, poduszki i oparcia (rys. 65-86 oraz 65-87). Natomiast siedzenia tylne san:o- Mikrobusy oraz małe furgony wyposaża się często w przenośne siedzenia o bardzo prostej konstrukcji, mocowane poprzecznie lub podłużnie (rys. 65-89). Siedzenia takie dają sie łatwo wyjmować, np. w celu wykorzystania poza pojazdem (np. podczas campingu) lub na okres przewożenia ładunków. Szkielet siedzenia wykonuje się na ogół z odcinków odpowiednio wygiętych rur. Szkielet mocuje sie do podłogi lub do sanek umieszczonych w prowadnicach, które w pewnym zakresie pozwalają na zmianę położenia siedzenia. Poduszka i oparcie stanowią niezależne części mocowane do szkieletu. Charakterystykę elastyczności poduszki określa tzw. średni wspólczynnik elastyczności i częstotliwość drgań. Poduszka siedzenia leży na podstawie siedzenia będącej częścią nadwozia, a oparcie wspiera Się o tylną ścianę nadwozia. Dość często spotyka się poduszki siedzeń małych i średnich samochodów osobowych zaopatrzone w sprężyste elementy kształtowe z blachy stalowej (rys. 65-94). Materac siedzenia, w postaci płata gumy gąbczastej, obszywa się materiałem pnkrycia. Siedzenie o zbyt małym współczynniku elastyczności ma na ogól sprężyny poduszki za miękkie, wskutek czego osoba siedząca silnie kołysze się w wyniku drgań i wstrząsów samochodtt. Niekiedy nawet siedzenie może „dobijać” do szkieletu lub podstawy. Jazda w takich warunkach jest mecząca, a pokrycie poduszki i oparcia przedwcześnie sie zużywa. Jeżeli natomiast poduszki siedzenia są zbyt sztywne i twarde, znaczna część drgań i wstrząsów nadwozia przenosi się na siedzącego, nawet podczas jazdy po dobrej drodze. Siedzenia i oparcia projektuje gię uwzględniając przeciętny wzrost i ciężar człowieka. Wykorzystuje sie w tym celu tablice sporządzone na podstawie badań antropologicznych. Wygodne siedzenie wyWiera nacisk na siedzącego skupiony głównie w trzech punktach (rys. 65-90). Siedzenia w kabinach kierowców samochodów ciężarowych mają jeszcze niekiedy poduszki 65-90. Punkty zaopatrzone w sprężyny no- oparcia siedzącego śne. [więcej w: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Tagi: , ,

Comments are closed.