Przednie siedzenie samochodu osobowego lub…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Przednie siedzenie samochodu osobowego lub siedzenie autobusu składa się zwykle ze szkieletu, poduszki i oparcia (rys. 65-86 oraz 65-87). Natomiast siedzenia tylne san:o- Mikrobusy oraz małe furgony wyposaża się często w przenośne siedzenia o bardzo prostej konstrukcji, mocowane poprzecznie lub podłużnie (rys. 65-89). Siedzenia takie dają sie łatwo wyjmować, np. w celu wykorzystania poza pojazdem (np. podczas campingu) lub na okres przewożenia ładunków. Szkielet siedzenia wykonuje się na ogół z odcinków odpowiednio wygiętych rur. Szkielet mocuje sie do podłogi lub do sanek umieszczonych w prowadnicach, które w pewnym zakresie pozwalają na zmianę położenia siedzenia. Poduszka i oparcie stanowią niezależne części mocowane do szkieletu. Charakterystykę elastyczności poduszki określa tzw. średni wspólczynnik elastyczności i częstotliwość drgań. Poduszka siedzenia leży na podstawie siedzenia będącej częścią nadwozia, a oparcie wspiera Się o tylną ścianę nadwozia. Dość często spotyka się poduszki siedzeń małych i średnich samochodów osobowych zaopatrzone w sprężyste elementy kształtowe z blachy stalowej (rys. 65-94). Materac siedzenia, w postaci płata gumy gąbczastej, obszywa się materiałem pnkrycia. Siedzenie o zbyt małym współczynniku elastyczności ma na ogól sprężyny poduszki za miękkie, wskutek czego osoba siedząca silnie kołysze się w wyniku drgań i wstrząsów samochodtt. Niekiedy nawet siedzenie może „dobijać” do szkieletu lub podstawy. Jazda w takich warunkach jest mecząca, a pokrycie poduszki i oparcia przedwcześnie sie zużywa. Jeżeli natomiast poduszki siedzenia są zbyt sztywne i twarde, znaczna część drgań i wstrząsów nadwozia przenosi się na siedzącego, nawet podczas jazdy po dobrej drodze. Siedzenia i oparcia projektuje gię uwzględniając przeciętny wzrost i ciężar człowieka. Wykorzystuje sie w tym celu tablice sporządzone na podstawie badań antropologicznych. Wygodne siedzenie wyWiera nacisk na siedzącego skupiony głównie w trzech punktach (rys. 65-90). Siedzenia w kabinach kierowców samochodów ciężarowych mają jeszcze niekiedy poduszki 65-90. Punkty zaopatrzone w sprężyny no- oparcia siedzącego śne. [więcej w: wypożyczalnia samochodów Warszawa, podnośniki towarowe, castingi do reklam ]

Tagi: ,

Comments are closed.