okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Odwracalnosc przekladni zebatkowej zapewnia sie zwykle…

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Odwracalnošć przekładni zębatkowej zapewnia się zwykle przez zastosowanie odpowiedniego urządzenia sprężynowego, którego element sprężysty napina się podczas skręcania kół kierowanych w bok i ułatwia ich powracanie do pozycji odpowiadających jeździe na wprost. Niekiedy zębatce mechanizmu kierownicze- Przekładnia kulkowa (rys. 66-46 oraz 66-47) stanowi udoskonaloną odmianę przekładni śrubowej. Wal kierownicy zakończony jest gwintem o przekroju półokrągłym, który za pośrednictwem kulek współpracuje z nakrętką o nieco większej średnicy, zaopatrzoną również w gwint 0 przekroju półokrągłym. Kulki przetaczające się w bruzdach gwintów nakrętki i śruby pośrednicza w przenoszeniu nacisków pomiedzy nakrętką i śrubą. Mechanizm taki działa podobnie jak zwykła nakrętka i śruba, lecz dzięki toczeniu sie kulek opory tarcia sa zmn,eiszone do mi. nimum. Nakrętka ma kształt graniastosłupa i podczas obracania się śruby przesuwa się poosiowo. Na jednym z boków nakrętki przeważnie wyfrezowana jest zębatka współpracująca z wycinkiem kola zębatego na wałku poprzecznym (patrz rys. 66-47). Podczas obracania sie śruby kulki przetaczają sie swobodnie pomiędzy bruzdami gwintów. Wypadaniu kulek zapobiegają rurki zmuszające je do krążenia w obwodzie zamkniętym. Zwykle stosuje się układy dwuzwojowe, tzn. kulki obiegają w dwóch niezależnych obwodach połoŻonych Obok siebie. Regulacja luzu pzekładni polega na poosiowym przesuwaniu wałka poprzecznego, na którym osadzony jest wycinek koła stożkowego o bardzo małym kącie wierzchołkowym. Przekładnie kulkową charakteryzuje bardzo wysoki współczynnik sprawności. Urządzenia wspomagające Samochody ciężarowe o dużej ładowności, autobusy, a nawet samochody osobowe o dużym ciężarze własnym ze względu na stosowanie opon o znacznych wymiarach oraz poważne Obciażenia przenoszone przez kola, sa na ogól trudne do prowadzenia. Wynika to z okoliczności, że nawet pomimo dużego przełożenła w układzie kierowniczym skręcanie kół kierowanych w bok wymaga znacznego wysiłku. Należy podkreślić, że dążenia do ułatwienia prowadzenia samochodu przez znaczne powiększenie przełożenia w układzie kierowniczym mija się z celem. Jeżeli bowiem przełożenie w układzie kierowniczym jest zbyt duże (zwykle powyżej 40), pojazd traci sterowność, ponieważ podczas obracania koła kierownicy koła kierowane skręcane [więcej w: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Tagi: , ,

Comments are closed.