okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Urządzenie wspomagające

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Na końcu dolnego członu wału osadzone jest kolo zębate współpracujące z kołem zębatym, napędzającym globoidalny ślimak mechanizmu kierowniczego. Slimak zazębia się z rolką osadzoną na wałku poprzecznym, na którego końcu zaklinowana jest dźwignia sprzężona z siłownikami hydraulicznymi. Pompa oleju, utrzymująca ciśnienie robocze w układzie, napędzana jest wspólnie z prądnicą, Podczas obracania kola kierownicy dolny człon wału ustalony wahliwie przesuwa się nieznacznie ku górze lub do dołu, zależnie od kierunku obrotu koła. Poosiowe przesunięcia dolnego członu walu, w następstwie zaniku luzów miedzyzębnych kół zębatych przekładni, są wykorzystywane do otwierania odpowiednich zaworów w głowicy, sterujących dopływ oleju do siłowników hydraulicznych, wzmacniających poosiowy nacisk na drążek podłużny. Urządzenie wspomagające pracuje tylko wówczas, kiedy kierowca wywiera nacisk obwodowy na koło sterowane. Z chwila zaniku tego nacisku dolny człon walu kierownicy ustawia się w położeniu środkowym, zawory sterujące zamykaja się i siłowniki hydrauliczne przestają działać. ROSS-HYDRAPOWER — zespolone z mechanizmem kierowniczym urządzenie wspomagające, stosowane przeważnie w dużych samochodach ciężarowych i autobusach. Siłownik hydrauliczny współpracuje z dźwignią walka poprzecznego przekładni kierowniczej. Urządzenie wspomagające zaczyna dzialać wskutek zmiany wstępnego napięcia sprężyny w wale kierownicy — w następstwie wywarcia obwodowego nacisku na koło kierownicy. Wówczas śruba przekładni kierowniczej przesuwa się nieco (0 kilka dziesiętnych milimetra), a ruch jej zostaje wykorzystany do otwarcia zaworu sterującego dopływ oleju do siłownika hydraulicznego. ATE — urządzenie wspomagające stanowiące oddzielny zespół składający się z siłownika hydraulicznego i jego układu zasilania. Zawór sterujący osadzony jest na drągu tłoka siłownika. Podczas obracania koła kierownicy zawór sterujący otwiera dopływ oleju do cylindra po odpowiedniej stronie tłoka, co powoduje przesunięcie się tłoka wraz z korpusem zaworu sterującego w odpowiednim kierunku. [podobne: opony do wózków widłowych, nauka jazdy szczecin, Suzuki Maruti 800 ]

Tagi: , ,

Comments are closed.