Położenie kół

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Każde z kół jest indywidualnie utrzymywane we właściwym położeniu względem ramy lub nadwozia samochodu poprzez sztywne elementy z przegubami lub elementy sprężyste. Dzięki temu wychylenie jednego kola nie powoduje bezpośrednio zmiany położenia drugiego kola tei samej osi. System i szczegóły konstrukcji niezależnego zawieszenia wpływaią w dużym stopniu na stateczność ruchu samochodu, z uwagi na zmiany w rozstawie lub pochyleniu kół lub w rozstawie osi, powodujące boczne wychylenia nadwozia. Stateczność samochodu podczas zakręcania. Od konstrukcji zawieszenia zależy sposób zmieniania sie pochylenia sie kół jezdnych wskutek pochylania się nadwozia samochodu pod wpływem sił bocznych, czyli i stateczność ruchu pojazdu podczas zakręcania. Istotne jest zawieszeń niezależnych Zawieszenie kół kierowanych Oś przednia zapewnia zależne zawieszenie przednich kół kierowanych, toczących się swobodnie. Jeżeli przednie koła kierowane są jednocześnie wykorzystywane jako koła pędne, zamiast osi stosuje się przedni most napędowy, Typowa oś przednia składa się z trzech części, z tzw. osi właściwej oraz dwóch zwrotnic osadzonych przegubowo na jej końcach. Zadania właściwej osi spełnia belka o przekroju dwuteowym z odkutymi siodłami na resory lub spawana belka o konstrukcji skrzynkowej. Środkowa cześć belki osi przedniej najczęściej jest wygięta ku dołowi, co umożliwia stosunkowo niskie zawieszenie silnika (i tym samym pozwala na obniżenie środka ciężkości pojazdu). Osadzenie zwrotnic na osi. Połączenie przegubowe zwrotnicy z osią zapewnia tzw. sworzeń zwrotnicy, przeważnie unieruchomiony na stałe w końcówce osi, wokół którego może obracał się zwrotnica osadzona na nim obrotowo w brązowych tulejach lub w łożyskach tocznych. Rozwiązania odwrotne, czyli sworznie zwrotnic ustalone w zwrotnicach i ułożyskowane w końcówkach osi przednich spotyka się dość rzadko. Obciążenia wynikające z ciężaru pojazdu przenoszone są z końcówek osi przedniej na zwrotnice poprzez pierścieniowe podkładki z brązu lub poprzez łożyska oporowe, kulkowe lub stożkowe. [przypisy: pranie tapicerki, przewozy międzynarodowe, beton dekoracyjny ]

Tagi: ,

Comments are closed.