Niezależne zawieszenia tylne

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Dość często spotyka się niezależne zawieszenia tylne, zwłaszcza w samochodach osobowych i terenowych pojazdach ciężarowych. Sposób zawieszenia kół tylnych zależy w dużej mierze od układu napędowego oraz systemu kierowania samochodem. Najprostsze zawieszenia tylne mają pojazdy, których przednie kola są napędzane i kierowane, ponieważ wówczas zadania tylnej osi ograniczają się tylko do podtrzymywania nadwozia. Sztywne zawieszenie tylne. W samochodach osobowych i ciężarowych o napędzanych kolach tylnych najczęściej stosuje się sztywne mosty napędowe związane z ramą lub spodem nadwozia samonośnego poprzez najrozmaitsze elementy sprężyste — przeważnie resory piórowe lub rzadziej sprężyny śrubowe czy drążki skrętne. W sztywnych zawieszeniach tylnych spotyka sie również tzw. złożone elementy sprężyste, z reguły o charakterystykach progresywnych — np. sprężyny śrubowe współpracujące z ćwierćeliptycznymi lub półeliptycznymi resorami piórowymi. Resory piórowe na ogól zadowalająco przenoszą obciążenia wzdłużne i poprzeczne. System DE DION. W celu zmniejszenia do minimum mas nieresorowanych zespól przekładni głównej i mechanizmu różnicowego związany jest sztywno z ramą lub nadwoziem. Napęd na kola przekazują walki z elastycznymi przegubami. Jako elementy sprężyste zawieszenia służą drążki skrętne, sprężyny śrubowe lub resory piórowe. Zawieszenie podwójnych mostów tylnych. Trzyosiowe samochody ciężarowe mają tylne mosty napędowe zawieszone indywidualnie, podobnie jak mosty pojedyncze, lub wspólne zawieszenie obu tylnych mostów. Elementami sprężystymi wspólnego zawieszenia są podłużne resory piórowe odkształcające się jedynie pod obciążeniami pionowymi, a obciążenia wzdłużne i poprzeczne przyjmują drążki reakcyjne, zaopatrzone przeważnie w przeguby elastyczne. Układ taki jest prosty i trwały. [podobne: wózki transportowe, wynajem samochodów, wagi samochodowe ]

Tagi: ,

Comments are closed.