okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Bezprzegubowy łamany most napędowy

Posted in Bez kategorii  by admin
Listopad 5th, 2016

Bezprzegubowy łamany most napędowy stanowi swoistą odmianę mostu jednoprzegubowego, w którym zadania przegubi półosi spełnia specjalny mechanizm różnicowy. Indywidualne zawieszenie kół pędnych przejmuje wszelkie obciążenia (siły i momenty) wynikające z ciężaru samochodu oraz występujące podczas jego zakręcania, rozpędzania lub hamowania. Wyposażone w przeguby walki napędowe przenoszą jedynie momenty obrotowe i nie przekazują żadnych obciążeń Od kadłuba pojazdu na koła pędne lub odwrotnie. Najczęściej indywidualnie zawieszone kola pędne są utrzymywane we właściwych położeniach przez rozwidlone wahacze podłużne lub skośne, rzadziej przez wahacze poprzeczne i wzdłużne drążki reakcyjne lub w inny sposób np. przez pałąki prowadzące. Jako elementy sprężyste indywidualnego zawieszenia kół pędnych przeważnie stosuje sie sprężyny śrubowe, Wymaganą stateczność samochodu. podczas zakręcania zapewnia się przez odpowiednie opracowanie szczegółów konstrukcji zawieszenia — np. przez skośne osadzenie rozwidlonych wahaczy podłużnych w spodzie nadwozia , co zapewnia zwiększanie sie zbieżności kół pędnych w miarę wzrastania ugięcia elementów sprężystych pod obciążeniem. Indywidualne zawieszenie kół nienapędzanych (toczących się swobodnie) nastręcza stosunkowo najmniej problemów konstrukcyjnych. Powszechnie indywidualnie zawieszone kola nienapędzane Są prowadzone przez rozwidlone wahacze podłużne lub wahacze korbowe. Stalowe elementy sprężyste Stalowy element sprężysty odkształca się sprężyście wskutek obciążenia zewnętrznego dzięki wykonaniu z odpowiedniego materiału oraz przeprowadzeniu obróbki cieplnej, a nadto i plastycznej. po zaniku obciążenia, powracając do pierwotnego kształtu jednolity sprężysty element stalowy oddaje niemal całą i ilość energii zużytej na jego [podobne: Firma transportowa, cargo transport, Transport Warszawa ]

Tagi: , ,

Comments are closed.