okręgowa stacja kontroli pojazdów
okręgowa stacja kontroli pojazdów

Jak kupić auto? Zalety aut nowych i używanych

Posted in Bez kategorii  by admin
Kwiecień 3rd, 2013

Kupno samochodu to rzecz, która może nas przyprawić o niemałe emocje, a zarazem sprawiająca sporo kłopotów na etapie wyboru, chociaż z pomocą osoby, która zna się choć trochę na autach, kwestia ta jest z pewnością łatwiejsza.

Pierwszą decyzją, którą musimy podjąć przy kupowaniu samochodu, jest ta, czy chcemy zakupić nowe auto z salonu czy auto używane. Nowe auto z pewnością da nam gwarancję, że nikt wcześniej nim jeździł, a zatem ma zerowy przebieg kilometrów na liczniku, podczas gdy auta używane zawsze mają jakiegoś swojego wcześniejszego właściciela i przejechane kilometry.

Na pewno auta z rynku wtórnego są tańsze… Za nowe auto z salonu musimy zapłacić, w zależności od marki, od kilkudziesięciu tysięcy złotych wzwyż. Tymczasem auto używane możemy mieć już za kilka tysięcy złotych! Różnica w cenie jest więc znaczna.

Jeżeli chodzi o auta używane, te najłatwiej jest kupić za pośrednictwem serwisów motoryzacyjnych z ogłoszeniami. Na serwisach tych najczęściej zamieszczane są ogłoszenia osób pragnących odsprzedać swoje auto. Inną możliwością jest zakup u tzw. dealera samochodowego w popularnym komisie. Aby kupić auto za pośrednictwem serwisu ogłoszeniowego, wystarczy zalogować się na strony danego serwisu, a następnie zacząć przeglądać oferty samochodów. [przypisy: części renault, Części citroen, citroen, Suzuki Maruti 800 ]

Wybierając auto, niekoniecznie kierujmy się kryterium najniższej ceny w pierwszej kolejności. Wiele z aut sprzedawanych po okazyjnych cenach ma zafałszowany licznik kilometrów (auto w rzeczywistości jest bardziej wyeksploatowane niż podaje sprzedający) oraz nierzadko ukryte usterki czy awarie. O tym jednak dowiadujemy się dopiero po fakcie zakupu, kiedy nowy nabytek psuje się po przejechaniu kilkunastu pierwszych kilometrów…

Auta w komisach często też są „upiększane” przed sprzedażą przez mechaników samochodowych, tak aby przyciągnąć swoim wyglądem klientów. Większość handlarzy nie ukrywa bowiem, że inaczej nie da się sprzedać tzw. „złomu” – samochody muszą być zatem łatane, szpachlowane, naprawiane prowizorycznie, tak aby nawet przy oględzinach zainteresowany zakupem auta, ale pozbawiony wiedzy motoryzacyjnej klient nie był w stanie stwierdzić, że coś jest nie tak z egzemplarzem.

Tagi: , , ,

Comments are closed.